|
Houtenin keskustan pääkadulla pyöräily on eroteltu selkeästi eri tasoon kuin kävely. Samaa on käytetty Leppävaaran alikulussa. Entä jos koko Leppävaaran ohi menevä näyttäisi tulevaisuudessa tältä?Kuva Kalle Vaismaa, Kulkulaari CC BY. |
Ensimmäisessä vaiheessa kaksisuuntaiset pyörätiet Helsingin rajalta Leppävaaran aseman alikulkutunneliin asti toteutetaan jakamalla pyöräilylle oma alue nykyisistä yhdistetyistä kevyen liikenteen väylistä tiemerkinnöin. Toisessa vaiheessa rakennetaan tasoerottelu, lukuun ottamatta Kehä I:n alitusta, joka on erityiskuljetusten reitti. Tällä kohtaa ei voida rakentaa tasoeroa, joten erottelu tulee toteuttaa tiemerkinnöin sekä käyttäen punaista asfalttia. Reitillä on tunnistettu vaaralliseksi pyöräilijöiden nopeusero jalankulkijoihin suhteutettuna (Suur-Leppävaaran asukasfoorumi.
Kävelyn ja pyöräilyn vaaranpaikkoja Suur-Leppävaarassa )
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti